Ons aanbod op schoolniveau

In de (onderbouw)klas

Schoolbrede verandertrajecten passend maken voor de onderbouw

We zijn er voor scholen die hun schoolvisie écht op de meest passende manier willen laten aansluiten op de onderbouw. Vanuit een visie op leren en ontwikkelen van het jonge kind en toch binnen de lijn van de school. Op school bezig met EDI, formatief handelen, eigenaarschap of andere focuspunten? Wij maken de doorgaande lijn passend, waarbij we ondersteunen totdat de lijn door alle betrokkenen gedragen wordt.

Een sterke basis in de onderbouw

Wil je een stevige basis leggen in de onderbouw? Of zijn er veel wisselingen in het onderbouwteam geweest en zoeken jullie ondersteuning om alle ‘neuzen weer dezelfde kant’ op te krijgen? Onze speciaal ontwikkelde onderbouw kwaliteitsscan geeft inzicht in de staat van het huidige aanbod in de onderbouw. Vanuit deze ‘nulmeting’ bepalen we gezamenlijk de pijlers voor kwaliteitsverbetering en ontwerpen we een passend traject.

Visieonwikkeling op het jonge kind

Elke school heeft een schoolvisie, die de basis vormt voor het onderwijs in de klassen. Een heldere visie geeft richting aan het onderwijs en biedt focus voor het team. Het vormt het uitgangspunt bij het maken van alle keuzes. Wij begeleiden scholen van een schoolvisie naar een passende visie op het jonge kind binnen de school. Ook  begeleiden we de uitwerking ervan in de klassen. Omdat jonge kinderen écht specifiek anders leren en ontwikkelen. Uiteraard met implementatie van een passende doorgaande lijn en borging binnen de school.

Interim werkzaamheden

Al onze teamleden zijn naast leerkracht ook intern begeleider en adjunct-directeur geweest. We hebben hierdoor vele jaren praktijk- en management ervaring. Soms is tijdelijke management ondersteuning in een school nodig om specifieke processen een boost te geven. We denken ook graag mee als er uitdagingen of ontwikkelkansen zijn in de zorgstructuur van de school. Of wanneer het zorgteam tijdelijke begeleiding of ondersteuning nodig heeft.