Ons aanbod in de (onderbouw)klas

In de (onderbouw)klas

Trainingen spel en spelbegeleiding

Kinderen hebben tot 7 jaar écht een eigen speelse manier van leren. Het vraagt hele specifieke kennis en ervaring.

Wil je weten hoe spelontwikkeling verloopt, welke vormen van spelbegeleiding er zijn en leren hoe je deze doelgericht in kan zetten in jouw groep? Onze training biedt je alles tools en handvatten.

Spelend leren in groep 3

Spelend leren is niet alleen voor kleuters. Om een soepele overgang naar groep 3 te realiseren, is ruimte voor spel ook belangrijk. Maar hoe doe je dat, zonder dat dit ten koste gaat van de doelen in groep 3? Wij zijn gespecialiseerd in elke stap die scholen hierin willen zetten.

Coaching en co-teaching

Met jarenlange praktijkervaring in de onderbouw bieden wij een koffer aan inspiratie voor elke coachvraag. Voor zowel onervaren starters als leerkrachten die al langer werken maar even vastlopen. Met onze waarderende aanpak én praktische tips zetten we leerkrachten weer in hun kracht. Zo doen we bijvoorbeeld een kringles voor, begeleiden een speel-werkles of steken de handen uit de mouwen om de speelleeromgeving te verrijken (en de klas opnieuw in te richten).

Taalontwikkeling en taalstimulering

Met onze roots in Den Haag zijn we gespecialiseerd in de taalontwikkeling en taalstimulering van kinderen met een niet- Nederlandse achtergrond (NT2).

Zoek je op school naar passende didactische vaardigheden die ingezet kunnen worden om de Nederlandse taalvaardigheid in de onderbouw te verstevigen? Dan ben je bij ons aan het juiste adres.

Opbrengstbewust handelen

We zijn er voor scholen die een ambitieus beredeneerd aanbod in de onderbouw willen creëren, die passend is bij de doelgroep. We geven meer zicht op ontwikkelen, de ontwikkelingslijnen en de aanbodsdoelen. Ook is er aandacht voor hoe je deze passend observeert en volgt in de onderbouw.

Betrokken kleuters in de kringles

Meer halen uit de kringactiviteiten? We helpen je om kleuters op het puntje van hun stoel te krijgen en alle kinderen ‘aan te zetten’ tijdens een bewuste kringactiviteit. Dit realiseren vraagt om specifieke kennis, randvoorwaarden én de juiste voorbereiding. We doen het graag een keer voor bij jou in de klas, zodat je het kan ervaren en we samen kunnen reflecteren. Daarna ga jij het zelf toepassen.

Kleuters en eigenaarschap

Kleuters zijn innovatief, creatief en hebben een enorme drang naar kennis en de wereld leren kennen. Ze durven nog fouten te maken. Geef je deze typische eigenschappen van kleuters een podium, dan komen ze in hun kracht en optimaal in de leerstand. Wil je dit leren begeleiden en sta je ervoor open dat kleuters zelf de motor mogen zijn van hun eigen ontwikkeling? We helpen je hier graag bij.

Trainingen methodiek Speelplezier

De methodiek Speelplezier is een gestructureerde aanpak die spel centraal stelt en kinderen al spelend laat ontwikkelen. Tanja Riebroek is binnen Onderstewijs onze gecertificeerde trainer Speelplezier. Zij komt graag naar scholen voor inspiratiesessies en trainingen.  Wil je als school een volledige implementatie van deze methodiek, dan verwijzen we je graag naar de website van BCO (bco-onderwijsadvies.nl)